Nachtbus en Arequipa. - Reisverslag uit Arequipa, Peru van mariensylvia2 - WaarBenJij.nu Nachtbus en Arequipa. - Reisverslag uit Arequipa, Peru van mariensylvia2 - WaarBenJij.nu

Nachtbus en Arequipa.

Door: Mari

10 Maart 2013 | Peru, Arequipa

60ste Dag: Dinsdag 5 Maart 2013, Bus – Arequipa, Peru.
We hebben vannacht een zeer bochtige weg gehad, en volgens mij ook een stuk ripioweg, weet het niet zeker, we hadden de gordijntjes dicht en poogde te slapen.
We zijn ook over een paar bergpasjes gegaan, hoorde dat aan de motor van de bus.
We zitten nu al een stukje richting het Andes gebergte.
Vanmorgen kwamen we met de bus om 7.00 uur aan in Arequipa.
Na enig wachten zagen we onze agent van “Giardino Tours” staan.
Onderweg heeft hij het een en ander over Arequipa uitgelegd, ca. 1.000.000 inwoners, ligt tegen de vulkaan “Misti”, 5822 meter, aan, aan de andere kant is de vulkaan “Chachani”, 6057 meter, beide vulkanen werken niet meer.
Maar op niet al te grote afstand liggen nog tig vulkanen waarvan er een aantal nog wel werken.
De stad Arequipa ligt zelf op zo`n 2325 meter hoogte.
Onze agent heeft ons naar het hotel gebracht, hotel “La Casa de mi Abuela”.
We konden gelukkig meteen op de kamer, nadien hebben we als eerste een Laundy gezocht, onze kleren stonken voor een beetje veel !!!!!!
We hebben wel veel zelf gewassen maar uiteindelijk gaat het toch ruiken als je uit je koffer leeft.
Niet ver van het hotel was een laundry, de prijs viel heel erg mee, 3 Sol per kilo.
Dus maar meteen 2 plastic zakken met was opgehaald en daar afgeleverd, bleek 15 kg. te zijn.
We konden het tegen 18.00 uur weer ophalen.
Daarna zijn we richting het centrum gewandeld, een tijdje op het PLaza des Armes gezeten.
Het was er druk, en dat voor een dinsdag, we denken dat het elke dag druk is op zulke pleinen.
Het schijnt een van de mooiste Plaza des Armes van Peru te zijn !!!!!!!
Even een kerk bezocht, daarna een rondje gewandeld om het Plaza, even in een supermarkt gekeken voor Pisco, maar er zijn teveel verschillende soorten, dus onze Wim maar mailen.
Na om de Plaza gewandeld te zijn kwamen we in een winkelstraat uit, en ja, een Mac Kaffe.
Tja dat konden we niet weerstaan.
Na de koffie zijn we verder de winkelstraat ingewandeld, en ja, een StarBucks.
Die bewaren we voor morgen.
We hebben de winkelstaat helemaal uitgewandeld, een grote straat overgestoken en deze straat ook uitgewandeld tot de winkels ophielden.
We kwamen in een soort volksbuurt, er was een groot ziekenhuis.
We zijn nee paar straten verder weer terug gewandeld, nu bleek dat er tussen beide straten winkelgalerijenzijn.
Met daarin verdomde kleine winkeltjes, soms maar 6 vierkante meter oppervlakte.
Met schoenen, kleding, naaiwinkels, zeer kleine restaurantjes maar ook computerzaken, ze repareerde er de computers zelfs.
Onderweg nog een Empanada gekocht, een grote en dikke, kaas met vlees, bijna gratis, 1,80 Sol per stuk, was heerlijk.
Onderweg naar het hotel opgegeten.
Tegen 18.00 uur onze was opgehaald, was nog niet helemaal droog, weinig zon vandaag.
Daarna naar het centrum gewandeld en wat gegeten.
Na terugkomst in het hotel ons welkomstdrankje, een klein glaasje Pisco Sour, genuttigd.
Vanmorgen was het zonnig in Arequipa, ca 19 graden, een hele verandering met lager gelegen plaatsen.
Na de middag werd het bewolkt, maar gelukkig geen regen.
Vanavond koelde het al snel af naar ca. 14 graden en vannacht zal het ca. 10 graden worden.

61ste Dag: Woensdag 6 Maart 2013, Arequipa, Peru.
Vanmorgen vroeg opgestaan, ontbeten, ontbijtbuffet, heerlijk.
Tegen 9.00 uur werden we opgehaald voor een tour.
We hebben een tour geboekt, “Bustour”, door de stad en door de omgeving.
Eerst gingen we naar het Plaza dez Armes, vanaf daar langs een aantal bezienswaardigheden en een aantal wijken van de stad.
Op een gegeven moment waren we bij een vallei, “Valle de Chilinaiy Vulcanes”.
Vanaf hier heb je een mooi uitzicht over de Chille revier, en de terrassen die er tegen aan liggen waar landbouw en groente teelt plaats vind.
Na deze stop zijn we naar een ander uitzichtspunt gereden, “Mirador y Plaza de Yanahuara”.
Mooi uitzicht en een mooi kerkje erbij.
Daarna even iets commercieels, een “Fabrica Incalpaca”, hier houden ze Lama`s, Acalpa`s en nog andere wolachtige dieren, voor de wol natuurlijk, en daar maken ze weer mooie spullen van, truien, dekens en zo voorts.
En natuurlijk moesten we er door de winkel uit !!!!!!
Hierna zijn we langs een oude kerk en een oud landhuis gereden.
Na dit bezoek kwamen we in heuvelachtiger gebied, richting de vulcanen.
Daar bezochten we een oude, 16de eeuw, hacienda, “La Mansion del Fundador”.
Het is een oude verblijfplaats van de landeigenaren van vroeger.
Hier stonden ook weer een lama en een acalpa buiten te grazen.
Was een aardige site om te zien.
Na dit bezoek zijn we naar een afgelegen plaats gereden, “Molinos Coloniales”, daar was een oude watermolen en konden we paardrijden door de omgeving.
Hierna zijn we nog eens gestopt bij een mooi uitzichtspunt van terrassen, “Andenes de Paucarpata”.
Na deze stop zijn we de stad weer ingereden en we zijn in de omgeving van de Plaza weer uitgestapt.
De tour heeft 4 uur geduurd, mooie tour om ook iets van de omgeving te zien.
Even naar de winkelstraat gewandeld en bij de StarBucks koffie gedronken.
Tegen de avond weer naar de stad gewandeld en wat gegeten.
Toen we buiten kwamen regende het ligt, we kregen paraplu`s mee van het hotel.
Onderweg bij het postkantoor postzegels gekocht en de kaarten op de post gedaan.
Toen we na het diner weer naar de Plaza liepen hoorde we trommels en zagen mensen met vlaggen wandelen.
Een optocht ter nagedachtenis van “Hugo Chaves”, die eergisteren is gestorven.
Na een rondje om de Plaza weer richting het hotel gewandeld.
Onderweg in een restaurantje een Pisco Sour gedronken.
Deze was meer zoet dan zuur.
Vanmorgen was het zonnig in Arequipa, ca 19 graden, maar tegen 15.00 uur begon het te miezeren.
Vanavond koelde het weer snel af, lange broeken weer.