Pisco. Isla Ballestas. - Reisverslag uit Paracas, Peru van mariensylvia2 - WaarBenJij.nu Pisco. Isla Ballestas. - Reisverslag uit Paracas, Peru van mariensylvia2 - WaarBenJij.nu

Pisco. Isla Ballestas.

Door: Mari

06 Maart 2013 | Peru, Paracas

58ste Dag: Zondag 3 Maart 2013, Pisco – Paracas – Las Ballastas – Nasca, Peru.
Vanmorgen vroeg op, 6.00 uur.
We hadden gisteren doorgekregen van de receptie dat we om 7.00 uur opgehaald zouden worden.
Bleek ook het geval, maar het leek mij geen taxi op auto van Ballestas Tours, maar een in de haast opgetrommeld iemand !!!!!!
Na een beetje wilde rit kwamen we toch aan in Paracas.
We werden naar het strand gebracht, waar een kleine aanlegsteiger was, en daar was het heeeelllll druk, maar de dame sluisde ons voorbij een lange rij wachtende.
We konden redelijk snel aan boort wan een bootje waar ca. 50 personen in konden.
Ne eerst een stuk langs de kust te zijn gevaren gingen we naar “Isla Balletas”.
Dat ligt in het “Paracas National Park”, we hebben zeeleeuwen, zeerobben, Humboldtgenten, aalscholvers, bruine pelikanen en de humboldtpinguin gezien.
En die dingen schijten heeeellll veeeeeelllll.
Een keer per jaar wordt de mest, die deze vogels uitwerpen, op de eilandjes verzameld en als meststof op het land gebruikt.
We voeren ook nog langs een kuststrook waar zeeleeuwen met heel veel jonkie`s lagen, een herrie, de ouders die hun jonge riepen en andersom.
Na om een paar eilandjes te zijn gevaren zijn we weer terug gevaren richting Paracas.
De boottocht heeft ca 2.00 uur geduurd.
Hierna zijn we met een bus het park ingereden.
Eerts naar een monument, in 1820, de landing was in Paracas, door Argentijnse en Chileense generaals, de bevrijding van Peru op de Spanjaarden.
Daarna het park in gereden.
We zijn eerst naar een infocentrum gereden, daar was een tentoonstelling over dit gebied.
En een zeer uitgebreide uitleg hoe het ontstaan was.
Daarna zijn we naar een strandje gereden dat “Playa Rojo” hete.
Dat kwam weer door de rots die iets verderop in zee lag, dat was een vulkaanrots, en die was rood, vandaar het rode zand op het strand.
Na enige tijd zijn we naar een uitzichtspunt gereden, daar waren ook restaurantjes, we hebben er wat gegeten.
Ook zijn we naar het uitzichtspunt gelopen.
We hebben vanaf hier een heel mooi uitzicht, helemaal rondom.
Na vertrek naar een punt wat de “Kathedraal” wordt genoemd, een rots die in de zee staat, nou ja, als je iets wilt zien kun er alles in zien, maar wij zagen er geen kathedraal in !!!!
Iets verderop was een strand wat zwart was, ook weer door slijtage van een rots iets verdrop.
We zijn als het ware in de woestijn, maar hier bleek dat een groot gedeelte eigenlijk rots is met een klein beetje stof erop.
Na de kathedraal zijn we weer naar Paracas gebracht.
De bus heeft ons uit laten stappen bij "Crus del Sur", waar we mee verder moeten naar Nasca.
We moesten tot 17.00 uur wachten, de bus uit Lima was redelijk op tijd.
We zaten weer op stoel 15 en 16 op het bovendeck
Nu zaten we net na de trap, we hadden een langere dubbeldekker, met zowel voor als achter 2 assen.
Na vertrek werd het snel donker, we kregen een prachtige zonsondergang te zien.
We moesten nog langs Ica en daar reden we de bergen in, het is het begin van het “Andes gebergte”.
Tegen 21.00 uur kwamen we aan in Nasca.
We werden opgevangen door een taxichauffeur, hij bracht ons naar het hotel.
Dat heet Agucho, ligt een beetje buiten het centrum, maar ziet er goed uit.
Vanmorgen was het al redelijk warm in Paracas ca. 25 graden, op de boot voelde het gelukkig niet zo warm aan.
Na terugkomst in de haven was er een windje opgestoken.
Maar het was nog steeds zonnig buiten.
In het Paracas National Park was het warm maar goed te houden door het windje.
Toen we na de bustocht in Nasca aankwamen voelde het nog steeds 20 graden.

• 11 Maart 2013 - 16:59

Boyd:

Hoi Sylvia en Mari,

Hoe maken jullie het daar op het westelijke halfrond ?
    Ik heb jullie reisverslagen gelezen en jullie foto's maken mij jaloers. Schitterende reis zeg, ik ben benieuwd naar al je verhalen Sylvia.
    Ik wens jullie nog een paar goede laatste weken en als je terug komt is er een financiele meevaller van 14 euro ivm tracteren voor je verjaardag.

Groetjes Boyd