Lima en naar Pisco. - Reisverslag uit Pisco, Peru van mariensylvia2 - WaarBenJij.nu Lima en naar Pisco. - Reisverslag uit Pisco, Peru van mariensylvia2 - WaarBenJij.nu

Lima en naar Pisco.

Door: Mari

04 Maart 2013 | Peru, Pisco

56ste Dag: Vrijdag 1 Maart 2013,
Alajuela (Bij Vliegveld), Costa Rica – Panama – Lima, Peru.
OP WEG NAAR PERU !!!!!!
Vanmorgen heel vroeg op, 3.45 uur, om 4.00 uur was er een taxi naar het vliegveld van San Jose.
We moesten na aankomst eerst Airport belasting betalen, $ 29,00 p.p.
Gelukkig waren voor deze verrassing al gewaarschuwd door andere.
Onze vlucht ging om 6.00 uur.
De vlucht duurde ca. 1 uur.
We kwamen om 8.00 uur aan in Panama City Airport, 1 uur tijdsverschil met Costa Rica.
Om 11.40 uur zou onze vlucht naar Lima, Peru, vertrekken.
Maar na enige tijd kwam er een wijziging te staan, dat het vliegtuig om 12.30 vertrok, vanaf een andere gate.
We zaten daar te wachten toen Sylvia tegen 12.15 uur ging wandelen, ze kwam snel terug lopen, het vliegtuig stond op gate 33 en was al aan de laatste cal for boarding.
Gelukkig waren we op tijd.
We vertrokken om 13.00 uur.
Na een vlucht van ca. 3 uur en 30 minuten lande we in Lima, Peru.
Met een taxi naar het hostal “Mami Panchita”, het ligt in het stadsdeel “San Miguel”.
We zijn gaan dineren in restaurant “Lorenzo”, zo`n 5 blokken van het hostel vandaan.
We zijn daar heen gewandeld.
We hebben lekker gegeten, en ze hebben flesjes bier van 650 cl.
Vandaag weinig van de temperatuur gemerkt, je weet wel, airco op vliegvelden.
In Lima was het bij aankomst ca. 20 graden, heerlijk wat koeler.

57ste Dag: Zaterdag 2 Maart 2013, Lima – Pisco, Peru.
Vanmorgen uitgeslapen, ontbeten in het hostel.
Daarna gewandeld richting de Plazza en de overdekte markt, daar hebben we bij een bank Dollars gewisseld tegen Sol, 1 $ = 2,51 Sol.
Even langs de kust gewandeld, Lima stad ligt op een heuvel aan de Pacific Ocean.
Daar stond een standbeeld ter eren van “John Lennon” in een park.
Tegen de middag zijn we met een privé taxi naar het busstation gebracht.
We kwamen er om 13.00 uur aan.
Het was het busstation “Cruz del Sur”.
Van hieruit gingen verschillende bussen verschillende kanten uit.
Wij moesten naar “Paracas, Ica en Nasca”, wij moeten er in Paracas al uit.
Het was een zeer luxe bus, een “Scania – Marco Polo” dubbeldekker, met veel beenruimte, en aparte, van voren naar beneden klappende beensteunen, en heerlijke zittingen.
We hadden stoelen op het bovendeck.
Het duurde even voor we de stad, Lima, uit waren.
Maar net erbuiten begon de woestijn al meteen.
Na even reden we kort bij de kust, we konden de oceaan zien, maar aan wal was het meteen flink hoger, en woestijn.
Het landschap werd heuvelachtiger en soms was er landbouw, door irrigatie mogelijk.
Ook zagen we hele grote, en veel, afdaken, een beetje op schuren lijkend, maar alleen plastic daken, daar werden kippen onder gehouden, zowel legkippen als mestkuikens.
Er stonden er meestal 5 a 6 bij elkaar, maar we zagen meerdere plaatsen waar ze stonden.
Tussen door weer woestijn en soms landbouw.
Als je de huizenbouw hier ziet lijkt net of niks af is.
Ook lijkt het zeer krakkemikkige bouw, soms alleen muurtjes met een soort bamboemat op het dak tegen de zon.
Je weet beter, maar soms denk je, hoe kunnen mensen hier leven !!!!!!.
Na een rit van ca. 4 uur kwamen we eerst door een deel van Pisco, en gingen daarna naar Paracas, daar moesten we uitstappen.
Onze chauffeur stond er al, we waren mooi op tijd volgens hem.
Na de koffers ingeladen te hebben zijn we met hem via een lokale weg naar Pisco gereden.
Ons hostel “Villa Manuelita” ligt kort bij de Plaza des Armes.
We zijn nog even door het winkelcentrum gewandeld en hebben op het Plaza mensen zitten kijken, en zij natuurlik naar ons !!!!!
Rara wereled eigenlijk.
We moeten er morgen weer vroeg uit.
Vanmorgen was het al redelijk warm in Lima, daarna hebben we er erg weinig van de temperatuur gemerkt, airco in de bus.
Maar het was nog steeds zonnig buiten.
In Paracas was het bij aankomst nog steeds ca. 25 graden, tegen de avond was het nog ca. 20 graden op de Plaza in Pisco, heerlijk buiten zit weer.