Manuel Antonio en San Jose, Costa Rica - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van mariensylvia2 - WaarBenJij.nu Manuel Antonio en San Jose, Costa Rica - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van mariensylvia2 - WaarBenJij.nu

Manuel Antonio en San Jose, Costa Rica

Door: Mari

02 Maart 2013 | Costa Rica, Manuel Antonio

53ste Dag: Dinsdag 26 Februari 2013,
Vergel De Punta Mala – Manuel Antonio, Costa Rica.
Vanmorgen niet al te vroeg vertrokken, richting de “34” en Dominical gereden.
Daar zijn we in het plaatsje naar het strand gereden.
Het bleek nog een beetje een “Flower Power” plaats en strand te zijn.
Heel kleine pup tentjes op het strand, en Volkswagen busjes als camper !!!!!
Het is ook een surfplaats.
Even door het centrum gewandeld, kraampjes bekeken en zo.
Terug naar de hoofdstaat, de “34”.
Nu op weg naar Quepos.
De begroeiing veranderde ineens, eerst nog een paar bananenplantage`s.
Maar direct daarna kwamen de plantage`s van palmolie.
Een heel stuk niks dan palmbomen, en natuurlijk ook een fabriek die ze verwerkte.
Bij Quepos aangekomen moesten we de borden “Parque National Manuel Antonio” volgen, ca. 10 km.
We moesten deze weg helemaal uitrijden.
De Cabins, “Espadilles” waren ca. 300 meter van de ingang van het park Manuel Antonio.
We moesten even wachten tot de kamer klaar was.
Maar dat was geen probleem, heerlijk aan het zwembad zitten lezen, in de schaduw natuurlijk, want de zon branden er weer flink op los.
Tegen 15.00 uur zijn we via een binnenweggetje, we konden vanaf de parkeerplaats het strand zien, naar het strand gewandeld, ca. 200 meter.
Eerst wat winkeltjes bekeken, koffie gedronken bij een Italiaans restaurant, en daarna een heel stuk over het strand gewandeld.
Je kunt hier van alles op het strand doen, parasailing, surfen, snorkelen en natuurlijk wandelen en in de zon liggen bakken.
Onderweg naar het motel zagen we kleine, wit kop, aapjes in de bomen, ze sprongen van de ene naar de andere om zaadjes van deze bomen te eten.
Tegen de avond weer langs het strand gaan dineren.
Bij vertrek van Rio Tico was het al warm.
Het was vanmiddag het ca. 31 graden, het zal vannacht niet heel erg afkoelen.
Het gaat naar zo`n 16 graden !!!!!!

54ste Dag: Woensdag 27 Februari 2013, Manuel Antonio, Costa Rica.
Vanmorgen vroeg opgestaan, 6.45 uur en ontbeten.
Daarna naar de entree van het “Manuel Antonio” park gewandeld.
Na de entree zagen we meteen al een soort hertje met jong, was helemaal niet schuw.
Daarna doorgewandeld naar een uitzichtspunt, we hadden tot op dat moment niks bijzonders gezien, we dachten al, is dit alles !!!!!
Maar bij het naar beneden wandelen hadden we al meteen een kudde Witkopaapjes, Kapucijners aapjes, daarna een soort Parelhoen, en toen weer die witkopaapjes.
Niet lang daarna stak een groep Brulapen ons pad over, natuurlijk hoog in de bomen.
We hebben ook nog mooie vlinders gezien.
Toen we weer een ander paadje inliepen, richting de kust, zagen we op 3 plaatsen luiaards in de bomen hangen, 1tje met jong.
Niet veel verder zagen we 2 spechten, maar dan grote en mooi gekleurde, tegen een boom hangen.
Ook hebben we een paar leguanen gezien.
Bij de kust aangekomen bleek dit een graag geziene plaats voor zeeschildpadden om hun eieren te leggen, alleen waren ze er nu niet, gebeurd in een andere maand.
We zijn langs de kust het park uitgewandeld richting het dorpje.
Aangezien het benauwd warm was, ik heb het al eens gezegd, zweetpegeltjes weer.
Door de transpiratie waren onze kleren gewoon drijf nat.
Bij het hotel meteen alles gewassen.
Daarna bij het zwembad in de zon gelegen en liggen lezen.
Ook vanaf hier konden we regelmatig witkopaapjes zien in de bomen.
Nog ergens wat wezen drinken.
En de avond in een "backpackers restaurant, dat “Funky Monkey”, hete gegeten.
Het was vanmorgen al warm, tegen de middag was het ca. 31 graden, het was benauwd warm.
Vannacht zal het niet kouder worden dan zo`n 16 graden !!!!!!

55ste Dag: Donderdag 28 Februari 2013,
Manuel Antonio - Alajuela (Vliegveld San Jose), Costa Rica.
Vanmorgen uitgeslapen, we hoefde pas om 12.00 uur uitgecheckt te zijn.
Terug naar Quepos gereden.
Vanaf de “34” richting Parrita / Jaco / Orotina genomen.
We reden weer tussen de palmplantage`s door, we kwamen ook weer langs een plamoliefabriek.
Na Jaco kwamen we weer een heel stuk kort bij de kust.
Daar is ook een Nationaal park “Carara”.
Bij Orotina kwamen we op de “27” uit, de tolweg richting San Jose en Puntarenas.
We een binnendoor weg genomen richting het vliegveld.
We hebben weer het “Family Trapp Contry Inn” hotel.
Ligt op 5 minuten van het vliegveld.
Nadat we koffie hebben gedronken geregeld dat Mapache de huurauto terug kan komen halen en de transfer naar het vliegveld voor morgenvroeg 4.00 uur geregeld.
Tegen de avond in het hotel gedineerd, daarna vroeg naar bed.
Het was vanmorgen in Manuel Antonio al warm, tegen de middag was het ca. 30 graden.
In Alajuela was het gelukkig al wat koeler, ca. 25 graden, en koelde het `s nachts wat meer af.

ZO, DIT WAS COSTA RICA, OP NAAR PERU.

• 03 Maart 2013 - 19:30

Johanna Gevers:

Tjonge, jonge wat hebben jullie het daar zwaar te verduren !

En niet zo opscheppen over die temperaturen daar.
    Wij krijgen van de week ook 13 tot 15 graden.
    Lente, dus.

Veel plezier in Peru.
    Doe de groeten aan Machu Picchu.

Doei...

Johanna en Henk