Vergel de Punta Mala - Reisverslag uit Punta Mala, Costa Rica van mariensylvia2 - WaarBenJij.nu Vergel de Punta Mala - Reisverslag uit Punta Mala, Costa Rica van mariensylvia2 - WaarBenJij.nu

Vergel de Punta Mala

Door: Mari

27 Februari 2013 | Costa Rica, Punta Mala

51ste Dag: Zondag 24 Februari 2013,
San Gerardo De Dota – Vergel De Punta Mala, Costa Rica.
Vanmorgen uitgeslapen, we hebben tijd zat !!!!!
We moesten dezelfde weg weer omhoog waar we 2 dagen geleden naar beneden zijn gekomen, redelijk steil, ca. 25%.
Boven aangekomen rechtsaf, de “2”, richting San Isidro de el General.
We kwamen over een pas, de “Carro de la Muerte” 3491 meter hoog.
Daarna was het heel lang afdalen.
Prachtige uitzichten !!!!!!!
In San Isidro moesten we bij een Mac Donalds linksaf draaien, dus maar meteen een plas / koffie pauze gemaakt.
We moesten de 22 nemen richting de kust.
Daar moesten we de “34” richting “Palmar Norte”.
We rijden nu met aan de rechtse kant de Pacific oceaan en aan de linkerkant het regenwoud.
Na het plaatsje Ojochal moesten we net voor een bruggetje linksaf slaan daar stond “RioTico Safari Lodge” al aangegeven.
We moesten nog ca. 15 minuten over ripioweg rijden.
We vonden het redelijk snel.
Bij aankomst hing er en versiering “gefeliciteerd”, het bleek dat de eigenaars Nederlanders waren, en ze vierde 1 keer per jaar alle verjaardagen, dus nu vandaag.
We kregen een welkomstdrankje, Jungle Smoothie, daar zit Bevrorenbanaan, Papaja, Ananas, Yoghurt en Sinasappelsap in, en we kregen een gebakje.
Daarna was onze tent klaar, op weg naar de tent kwam ons een zoete geur tegemoet, het komt van de “Ilang” boom.
We hebben eerst flink uitgerust en daarna een stuk gewandeld tot aan een oud bruggetje bij een rivier, Mari is daar gestoken of gebeten, waarschijnlijk door een wesp.
In Rio Tico hebben ze geen restaurant, maar 150 meter van het hotel is restaurant Tilapia geheten, een plaatselijk restaurant, kun je ook aan alles zien, maar het is er schoon en ze hadden er lekkere vis en kip.
Daarna terug naar de camping gewandeld.
We hebben een hele tijd met Kees, de eigenaar, zitten praten.
Vanmorgen was het zonnig, tegen de middag in de bergen kamen we boven de wolken uit, daarna weer veel zonniger naar mate we dichter bij de kust kwamen.
Na de middag was het zwoel weer, zweetpegeltjes weer !!!!!!.
Het was vanmiddag het ca. 30 graden, het zal vannacht niet heel erg afkoelen.
Het gaat naar zo`n 20 graden !!!!!!

52ste Dag: Maandag 25 Februari 2013, Vergel De Punta Mala, Costa Rica.
Vanmorgen redelijk uitgeslapen, je hoord in de nacht allelei geluiden buiten, en het is tegen 5.00 uur weer licht.
Na het ontbijt hebben we een wandeling gemaakt naar een uitzichtspunt.
Na haar terugkomst koffie gedronken bij de receptie.
Daarna met de voeten in het snelstromend beekje gezeten, wat voor de tenten doorstroomt.
Heerlijk koel, Mari had dat nodig, een dikke enkel.
na de middag zijn we samen nog een keer een wandeling gaan maken naar een uitzichtspunt bij een Indianen kerkhof, tenminste zo staat het op de begeleidende tekening, er zijn archeologische opgravingen gedaan en er is wat gevonden uit het verleden.
Ook hebben we een hele dikke boom gezien, een speciale.
Na terugkomst hebben we een “Jungle Smoothy” gedronken bij de receptie.
Daarna wat zitten lezen en muziek luisteren.
Tegen de avond weer in het “Tilapia” restaurant gegeten, kip, heerlijk.
Voor de middag was het heerlijk, tegen de middag dreigde het te gaan regenen, maar meer dan een paar druppeltjes vielen er niet, na de middag was het zwoel weer.
Het was vanmiddag het ca. 33 graden, het zal vannacht niet heel erg afkoelen.
Het gaat naar zo`n 20 graden !!!!!!