Puntarenas, Costa Rica - Reisverslag uit Puntarenas, Costa Rica van mariensylvia2 - WaarBenJij.nu Puntarenas, Costa Rica - Reisverslag uit Puntarenas, Costa Rica van mariensylvia2 - WaarBenJij.nu

Puntarenas, Costa Rica

Door: Mari

22 Februari 2013 | Costa Rica, Puntarenas

Tja beste mensen.
Nu komt de moeilijkste en inspannenste tijd van de hele reis.!!!!!!!
Genieten van zon, zee, strand.
En zeker niet te veel doen !!!!!!
We gaan naar het "Double Tree Resort" in Puntarenas:

45ste Dag: Maandag 18 Februari 2013, Alajuela, Vliegveld – Puntarenas, Costa Rica.
Vanmorgen afscheid genomen van Antoinette en Eric en vertrokken.
We zijn via de 27 (tolweg) en de 23 naar Puntarenas gereden, het “Double Tree Resort” ligt langs deze weg.
We hebben er ca. 2 uur over gedaan vanaf het vliegveld naar Puntarenas.
We waren er al vroeg, dus de koffers laten stallen en zijn gaan eten, het is "All Inclusief".
Daarna wat gewandeld, de leguanen liggen hier gewoon op het voetpad.
Daarna op een ligbed bij het zwembad gelegen.
Het is warm maar het waaide gelukkig een beetje, daardoor voeld het koeler aan.
We hebben de eerste pinacolada genuttigd.
Tegen 18.30 uur naar het restaurant, het is een zelfbedienings restaurant, buffet.
Het buffet is heel uitgebreid, je komt er altijd rijst met bonen tegen, of rijst en bonen.
Het is zo`n beetje het nationale basis eten hier.
Vanmorgen in Alajuela was het nog fris maar hoe verdere we naar de kust kwamen werd het warmer, in Puntarenas was het heet, gelukkig stond er een windje.
Het was ca. 33 graden.

46ste Dag: Dinsdag 19 Februari 2013, Puntarenas, Costa Rica.
Vanmorgen was het in de kamer al 28 graden.
na het ontbijt vertrokken richting Puntarenas.
Dat is ca. 10 km. van het resort vandaan.
Puntarenas ligt op een landtong in een baai.
Toen we er aankwamen zagen we het kerkje en wisten we dat we linksaf moesten naar het touristeninfo.
Daar de auto geparkeerd.
Het eerste wat opviel is dat er maar een stuk of 10 souvenirsstandjes waren, toen we hier waren met het cruiseschip waren het er wel 100 of meer.
Ook veel meer bedrijvigheid toen, nu lag er geen schip.
We zijn eerst naar de overdekte markt gewandeld, altijd leuk om te zien hoe de lokale bevolking hun spullen kopen, daarna richting het kerkje.
Toen nog een paar blokjes gedaan en koffie gedronken.
Na de koffie zijn we met de auto rond de landtong gereden.
Vanaf daar weer terug naar het resort.
Tegen de middag waren we er weer.
In het restaurant gegeten, je weet wel, All Inclusif.
Na de lunch buiten bij het zwembad op een ligbed gelegen, je weet wel, ontspannen.
Tegen 15.00 uur heel decadent in het zwembad aan de bar gezeten en daar op een barkruk in het water weer een Pinacolada gedronken.
Er zijn in de middag allerlei activiteiten in het resort, maar ik heb de indruk dat het resort maar half vol is, dus volleybal met 2 tegen 2.
Gedineerd en in de avond was er in een soort theater een show, die hete “Around the World”.
Een groep dansers en danseressen deden dansjes uit bepaalde landen, natuurlijk Spanje, Mexico en als laatste Costa Rica.
Tussendoor was er een soort clouwn, jongleur, messenwerper en van alles wat.
Die moest de omkleedtijden opvullen, veel slappe humor dus.
Na de show naar de kamer en gaan slapen.
Vandaag was het volop zon, gelukkig waaide het wat, anders was het heet.
Het enige nadeel aan de wind is dat je niet voelt dat je snel kunt verbranden.
Wij lagen redelijk veel onder een soort afdakjes van palmbladeren.
Maar vele zaten echt de hele dag in de zon, ai.
Het was ca. 34 graden.

47ste Dag: Woensdag 20 Februari 2013, Puntarenas, Costa Rica.
Vanmorgen uitgeslapen, op dat moment was het in de kamer al 26 graden.
Sylvia en Frank naar een seminar gegaan, Spaans.
Ze kwamen er redelijk voldaan van terug.
Ze hadden het goed kunnen volgen.
Nadien zijn we aan het zwembad op een ligbed gaan liggen.
Tegen de middag gegeten en later weer een Pinacolada gedronken aan de poolbar.
Daarna zijn Sylvia en Frank naar een Cooking Class gegaan, koken op zijn Costaricaans.
Daarvan kregen ze honger en vanavond was het Aziatisch eten wat centraal stond, heerlijk.
Na het eten hebben we Frank naar het vliegveld van San Jose gebracht.
Hij vliegt morgenvroeg om 7.00 uur, maar gaf er de voorkeur aan om vanavond al naar het vliegveld gebracht te worden.
Bij het vliegveld afscheid genomen van Frank.
Tegen 23.15 waren we er weer, nog even bij de bar wat gedronken, er zaten 2 muzikanten vreselijk hard te spelen.
Dus maar snel naar bed.
Vandaag volop zon, gelukkig waaide het wat, anders was het heet.
We hebben maar weer onder een soort afdakjes van palmbladeren gelegen.
Het was ca. 33 graden.

48ste Dag: Donderdag 21 Februari 2013,
Puntarenas – Alajuela (Bij Vliegveld), Costa Rica.
Vanmorgen eerst gaan wandelen, daarna bij de pool wat zitten lezen.
Tegen de middag geluncht bij de pool.
Daarna de spullen gepakt, uitgecheckt en vertrokken.
Via de “1” richting San Jose gereden.
Bij het vliegveld eraf en naar het “Trapp Family County Inn” gereden.
Het was weer een mooi ritje, dit gedeelte van de “Trans American Highway” gaat door heuvelachtig gebied.
Mooie uitzichten onderweg.
In de namiddag kwamen we bij het hotel aan.
Hier ook weer heerlijk zitten genieten bij de pool.
Vandaag weer volop zon, door de wind voelde het koeler aan als het in werkelijkheid is.
Het was ca. 34 graden.

• 22 Februari 2013 - 19:21

Esther Van Lanen:

Hoi hoi,

Vandaag een leuk rondje Boxmeer, Apeldoorn, Veghel, Boxmeer gehad. Alleen maar om een paar handtekeningen te halen.

Het is hier lekker koud. Op dit moment geeft Volkel -1,8 aan met een gevoelstemperatuur van -8. De wind komt uit de verkeerde hoek... Oost dus... Voor de verandering krijgen we ook weer eens sneeuw. De winter is nog niet voorbij.

Zijn er foto's van de leguanen? Zien Zien!!

Gaat Silvia nog een stukje schrijven?

Vanavond weer met een goede vriend van mij naar ons maandelijks uitje! Vandaag nog even naar de kapper geweest. Dat was alweer 10 weken geleden... hi hi.. Werd dus tijd.