Vulkaan Arenal - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van mariensylvia2 - WaarBenJij.nu Vulkaan Arenal - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van mariensylvia2 - WaarBenJij.nu

Vulkaan Arenal

Door: Mari

19 Februari 2013 | Costa Rica, Fortuna

42ste Dag: Vrijdag 15 Februari 2013, Tortuguero – La Fortuna, Arenal, Costa Rica.
Vanmorgen koffers gepakt.
We moesten om 9.00 uur klaar staan.
We gingen weer met het bootje, nu 1½ uur, terug naar waar we 2 dagen geleden opgestapt waren.
We reden ook weer langs de bananenplantage`s, en lunchte in het zelfde restaurant al op de heenweg ontbeten hadden.
Daar stond onze huurauto, de Nissan Urban weer.
Even alles weer moeten bekijken en in laten vullen en na de lunch vertrokken.
Eerst een stuk richting San Jose.
Op een gegeven moment rechtsaf, de 4 op, richting Rio Frio / San Miguel gereden.
Vanaf daar de 140 richting Quesada gereden.
Vanaf daar de 142 richting La Fortuna, naar later bleek hebben we de touristische route genomen, maar wel een mooie.
Tegen 17.30 uur kwamen we aan in La Fortuna, het was even zoeken naar het hotel, Arenal Montechiari, dat komt omdat de straten hier geen namen hebben, en we konden de nationale Bank niet vinden.
Dus maar even gevraagd, lag de bank niet aan de hoofdstraat, maar wel aan het park met de kerk.
En zoals het beschreven was, 400 m1 ten noorden van de bank, waar is het noorden in een vreemd land !!!!!
Maar na 2 keer vragen vonden we het.
Toen we het park op reden schrokken we even, niet afgebouwde huisjes, het zag er vreemd uit.
Maar na ingecheckt te zijn zagen we ook het mooie deel.
Mooie huisjes, en genoeg ruimte, met airco.
Nadat we op de kamers waren geweest zagen we 2 Duitse dames uit Munster weer.
De ene, Tess, lag weer met koorts op bed zei Desire.
Na even zijn we te voet naar het dorp gewandeld.
Daar in een lokaal restaurant gegeten, heerlijk.
Even wat rondgewandeld in het dorp en daarna terug naar het hotel.
Vandaag was het zonnig en af en toe bewolkt weer.
Het was ca. 28 graden.

43ste Dag: Zaterdag 16 Februari 2013, La Fortuna, Arenal, Costa Rica.
Vanmorgen bij het ontbijt zagen we de Duitse dames weer.
Ze hadden nog niets geboekt omdat Tess nogal grieperig was.
Dus we hebben ze uitgenodigd om met ons mee te gaan.
En dat deden ze graag.
Tegen 8.45 uur vertrokken, het was ca. 20 km. naar de vulkaan Arenal.
We hebben een wandeling gemaakt naar de lava, van de uitbarsting van 1968.
Vanaf daar hadden we een prachtig uitzicht over de vulkaan en het Aranalmeer.
We hebben een wandeling gemaakt van ca. 8 km.
Tegen 12.00 uur waren we weer bij de parkeerplaats.
We zijn het park uitgereden en richting de skybridge gereden.
Onderweg in een heel mooi gelegen restaurant gegeten.
We hebben de Skybridge niet gedaan omdat we in Monet Verde ook zoiets gaan doen.
We hebben toen een stuk richting het plaatsje Arenal gereden lanngs het Arenalmeer, een kunstmatig aangelegd meer met een dam van natuurlijk materiaal.
Geen beton maar lava stenen.
Tegen de avond terug naar het hotel.
Wat gegeten in het plaatselijke restaurantje, dat 24 uur per dag open is.
Even wat rondgewandeld in het dorp en daarna terug naar het hotel.
Vandaag was het zonnig weer.
Het was ca. 29 graden.

• 19 Februari 2013 - 10:19

Elly Lamers-van Uden:

Goedemorgen Mari en Sylvia,

met plezier lees ik jullie reisverslagen en met enige jaloezie bekijk ik de foto's.Wat hebben jullie een geweldige reis en wat een lekker warm weer ! Het lijkt me geweldig om ook ooit zo'n reis te maken.

Ik wens jullie nog heel veel plezier en geniet ervan.

groetjes,

Elly

• 19 Februari 2013 - 19:04

Vakgroep Duits:

Dag lieve Sylvia en Mari,

met veel plezier en een hoop jaloezie lezen wij jullie berichten. Hier in het koude kikkerland, moge de gedachten aan de kids en het werk nog verre van je weg blijven. Geniet er nog maar heel veel van, je hebt het in ieder geval verdiend.

gegroet en tot over nog heel veel dagen.

Namens de vakgroep,

John

• 19 Februari 2013 - 20:17

Thilly Janssen:

Hoi Marie en Sylvia,
    Na een lekkere wintersportweek lees ik jullie verslag weer. Van -15 naar 30 graden is behoorlijk wat. We hebben genoten van een lekker skiweekje.
    Het wintert hier nog steeds met vorst in de nacht. Even wat anders dan bij jullie. Geniet nog maar lekker van al het moois en het heerlijke weer.
    Tot ziens en veel groetjes, Thilly