San Jose (2) - Reisverslag uit San José, Costa Rica van mariensylvia2 - WaarBenJij.nu San Jose (2) - Reisverslag uit San José, Costa Rica van mariensylvia2 - WaarBenJij.nu

San Jose (2)

Door: Mari

15 Februari 2013 | Costa Rica, San José

Helaas was een daal van mijn verslag verdwenen, dus nu even bijgevoegd:

We zitten nu in het hotel Aranjuez in de Calle 19 en de Avenia 11 en 13.
Het is een hotel wat eigenlijk is gemaakt van een aantal langs elkaar staande huizen.
We zijn daarna even een stukje gaan wandelen.
Eerst samen koffie gaan drinken en natuurlijk weer bijbuurten.
Daarna zijn we naar het centrale park in San Jose gewandeld.
Op het park was het een lawaai van jewelste, dat kwam door een hele boel papagaaien die in de bomen zaten.
Vandaag was het zonnig, tegen de avond in San Jose koelde het behoorlijk af, het voelde, in korte broek en blouse, zelfs koud aan.
Het was ca. 33 graden aan de kust en 29 graden in San Jose.

39ste Dag: Dinsdag 12 Februari 2013, San Jose, Costa Rica.
Vanmorgen in het hotel ontbeten.
Het ontbijt is super uitgebreid en goed !!!!!!!
Daarna zijn we gaan wandelen, eerst weer koffie gedronken bij het zelfde adres dan gisteren.
Toen langs de “Teresia kerk”, was een mis aan de gang.
Daarna richting het centrum gewandeld, we kwamen langs het “National Park”, tevens een park ter herinnering van de veldslag van 1856.
Net daar achter was een soort markt, daar doorheen gewandeld, ze hadden er natuurlijk veel mooie spullen, maar ook vele kraampjes hadden het zelfde.
Na enig moment kwamen we bij een soort Chineese straat, daar waren heel veel mensen.
Er bleek een notering in het Guinnes Book Off Records gevierd te worden.
Iets met rijst of zo.
Dit was op de “Plaza de la Artes”, daar staat ook de “Our Lady Of Solitude Church”.
Vanaf daar naar de “Plaza del Cultura” gewandeld, daar staat het “National Theater”, dit wordt als mooiste gebouw in San Jose gekenmerkt.
Onderweg kwamen we langs een kapper, dus Mari moest al lang geknipt worden, Dus maar op de stoel.
De kapster deed het echt goed, het was geen super moderne kapsalon, maar alles wat er moest zijn was er.
na het diner, bij terugkomst in het hotel hoorde we net de receptionist door de telefoon herhalen dat wij morgen om 6.00 uur opgehaald zouden worden.
Dus nu maar vroeg maar bed.
Vandaag was het al snel bewolkt, tegen de avond koelde het behoorlijk af.
Het was ca. 23 graden.