Playa Chiquita en San Jose, Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van mariensylvia2 - WaarBenJij.nu Playa Chiquita en San Jose, Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van mariensylvia2 - WaarBenJij.nu

Playa Chiquita en San Jose, Costa Rica

Door: Mari

13 Februari 2013 | Costa Rica, San José

37ste Dag: Zondag 10 Februari 2013,
Bocas del Toro, Panama – Puerto Viejo, Costa Rica.
Vanmorgen vroeg op, met een boottaxi naar het hoofdeiland, Isla de Colon, naar het dorpje Bocas del Toro.
Vanaf daar werden we weer met een ander bootje naar Almirante gebracht, dat ligt op het vaste land, schiereiland.
Daar stond een taxi op ons te wachten.
Na een rit door veel bananenplantage`s, kwamen we aan bij de grens van Costa Rica.
Door de douane, stempels en zo, dit duurde al ca. 30 minuten.
Over een oude treinbrug wandelen naar Costa Rica.
Aan de Costa Ricaanse kant ook weer langs de douane, dit duurde ca. 45 minuten.
Ze hadden in ieder geval weinig service en snelheid.
Toen we daar doorheen waren stond “Rene”, onze taxichauffeur, ons op te wachten.
Hij bracht ons naar hotel, “Playa Chiquita Lodge” in “Playa Chiquita”, in de buurt van Puerto Viejo de Talamanca.
Omdat we weer een uur tijdsverschil hebben met Panama kwamen we hier om 11.15 uur al aan.
Even een strandwandeling gemaakt, daarvoor moest je ca. 200 meter door de jungle.
Een mooi strand trouwens.
Even wat gegeten bij een botanisch restaurantje, was heerlijk maar ook wel prijzig, ( $ 1,00 = ca. 500 Colones).
Weer terug gewandeld naar de lodge.
Tegen 14.30 uur kwam onze huurauto aan, een Nissan Urban busje.
Na de formaliteiten hebben we de chauffeur en een dame naar Puerto Viejo gebracht, ca. 5 km. van ons lodge vandaag.
Daar hebben we ook meteen door het centrum gewandeld, een langgerekte straat langs het strand, er waren ook veel touristen.
Daar hebben ook maar meteen gedineerd bij een simpel maar heerlijk tentje langs de weg.
Het wordt hier al om 18.00 donker.
Tegen 21.00 uur waren we weer terug in het hotel.
Toen we probeerde te slapen hoorde je alllerlei geluiden buiten.
Echt zoals in de jungle.
Dat ging zo de hele nacht door.
Vandaag begon bewolkt maar heerlijk weer.
Het was ca. 32 graden, heerlijk.

38ste Dag: Maandag 11 Februari 2013, Puerto Viejo – San Jose, Costa Rica.
Vanmorgen vroeg vertrokken, via Puerto Viejo richting Limon, daarna richting San Jose.
Via een natuurgebied, “Parqua National Braulio Carillo” en “over heuvelruggen naar San Jose gereden.
Bij aankomst in San Jose moesten we door de stad heen om naar het vliegveld te rijden.
Daar hebben we Antoinette en Eric opgehaald.
Ze waren er net en zaten op een muurtje net voorbij de uitgang.
Ze waren natuurlijk weer blij om ons weer te zien.
Terug naar San Jose, en naar het hotel gereden.
San Jose heeft een heel makkelijk stratensysteem.
Ze hebben Calle en Avenia.
In de ene helft van de stad is de met even nummers en oneven nummers aan de andere kant van de stad.
Wij zitten aan de kant van de oneven nummers.
We zitten nu in het hotel Aranjuez in de Calle 19 en de Avenia 11 en 13.
Het is een hotel wat eigenlijk is gemaakt van een aantal langs elkaar staande huizen.
Na ingecheckt te zijn zijn we een tijd door de stad gaan w